Чи є компетенцією міської ради організація добровольчого загону територіальної оборони рішенням місцевої ради та призначення командира загону?
Відповідно до Закону України "Про основи національного спротиву", добровольче формування територіальної громади (ДФТГ) - це воєнізований підрозділ, сформований на добровільній основі з громадян України, які проживають у межах території відповідної територіальної громади, який призначений для участі у підготовці та виконанні завдань територіальної оборони. ДФТГ діють відповідно до зазначеного Закону та Положення про добровольчі формування територіальних громад, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 р. № 1449 на виконання статті 8 згаданого Закону.
Загальна кількість та місця розташування добровольчих формувань територіальних громад визначаються Командуванням Сил територіальної оборони Збройних Сил України за участю відповідних сільських, селищних, міських рад та затверджуються Головнокомандувачем Збройних Сил України.
Діяльність добровольчих формувань територіальних громад здійснюється під безпосереднім керівництвом і контролем командира військової частини Сил територіальної оборони Збройних Сил України за територіальним принципом.
Забезпечення добровольчих формувань територіальних громад індивідуальною штатною зброєю та боєприпасами до неї здійснюється в загальній системі забезпечення Збройних Сил України.
Відповідно до ст. 9 згаданого Закону, командири добровольчих формувань територіальних громад призначаються Командувачем Сил територіальної оборони Збройних Сил України за погодженням з Командувачем Сил спеціальних операцій Збройних Сил України за поданням командира військової частини Сил територіальної оборони Збройних Сил України з найбільш підготовлених і вмотивованих членів добровольчих формувань територіальних громад. Отже, призначення командира ДФТГ не є компетенцією місцевої ради.
Відповідно до п.п. 8 і 9 згаданого вище Положення, для виконання завдань територіальної оборони у своїх межах територіальні громади ініціюють утворення добровольчих формувань. Саме ж добровольче формування утворюється зборами ініціативної групи жителів територіальної громади у присутності командира військової частини Сил територіальної оборони Збройних Сил та уповноважених представників органу місцевого самоврядування відповідної територіальної громади. Серед іншого, збори ініціативної групи приймають рішення про утворення добровольчого формування та про затвердження кандидата на посаду командира добровольчого формування. Таким чином, місцева рада не може своїм рішенням утворити ДФТГ.
Відповідно до статті 14 вищезазначеного закону, місцеві ради:
- беруть участь у підготовці та виконанні завдань національного спротиву в мирний час та в особливий період,
- забезпечують у межах відповідних видатків місцевих бюджетів належне фінансування заходів національного спротиву місцевого значення та підготовки громадян України до національного спротиву,
- сприяють створенню добровольчих формувань територіальних громад,
-забезпечують життєдіяльність населення і функціонування об'єктів інфраструктури у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
Сказане дає підстави місцевій раді прийняти відповідну місцеву цільову програму підтримки ДФТГ.
постів