Внутрішні та зовнішні контроль і звітність в ОСББ. Ефективна внутрішня комунікація та прозора звітність як запорука виконання спільно прийнятих рішень

Дата публікації: 28.12.2022

27 грудня відбувся вебінар про внутрішні і зовнішні контроль та звітність в ОСББ, ефективну внутрішню комунікацію та прозору звітність як запоруку виконання спільно прийнятих рішень. Цільова аудиторія онлайн заходу у рамках проєкту «Добрі сусіди – одна країна» –  представники ОСББ та місцевих громадських організацій.

Дмитро Левицький, старший спеціаліст з адвокації ОСББ, розказав про основну «зовнішню» звітність, наголосивши: «ОСББ як неприбуткові організації не сплачують податок на прибуток з усіх надходжень, які вони отримують; не є платниками ПДВ; є податковим агентом зі сплати ПДФО, військового збору, платниками яких є працівники; ЄСВ нараховує і платить. Що стосується земельного податку, то його сплачують тільки власники ділянок і землекористувачі. Діяльність ОСББ є господарчим забезпеченням діяльності негосподарюючих суб'єктів». Експерт розповів про трансформацію бухобліку у звітність ОСББ та навів приклад оборотно-сальдової відомості. Спікер презентував послідовність складання і затвердження рапортів, формальне і неформальне звітування перед співвласниками. Також учасники дізналися про роль ревізійної комісії та отримали кілька практичних порад щодо інформаційної роботи.

Пані Альона з м. Київ запитала: «Правління не проводить збори із 2018 р. Затвердження кошторису, річного звіту не відбувається. Чи є якісь санкції? Як можна впливати? Як можна змусити виконувати свої зобов'язання? Коли має складатися та затверджуватися зборами звіт, складатися та затверджуватись кошторис?» Дмитро Левицький відповів, що ініціативна група із трьох співвласників має провести збори і обрати нове правління. Щодо санкцій, то внутрішніх нема, але якщо податкова перевірить документацію та з’ясує, що ОСББ працювало без кошторису, то позбавить статусу неприбутковості. Ще можуть порушити кримінальну справу за самоправство, адже голова правління витрачав кошти нецільово. Але від цього більше постраждає ОСББ та співвласники, бо треба буде ще і платити штрафи. Вікторія Погорєлова, старша спеціалістка з питань розвитку ОСББ, доповнила: «Відповідно до законодавства, до 25 грудня потрібно затверджувати кошторис, а потім фінансову звітність і далі її здавати, тобто збори треба проводити двічі (у грудні і в січні). Але є проза життя, тому можна провести одні збори, а друге питання включити до порядку денного наступних».

Учасники цікавилися питанням звітування до ПФУ. Пан Дмитро наголосив, що закон не зобов'язує рапортувати, потрібно лише поінформувати ПФУ про розмір внесків в ОСББ листом. Учасниця Тамара з м. Верхньодніпровськ відгукнулася в чаті: «Дякую за корисну інформацію, найближчими днями перегляну наші фінансові звіти. А стосовно Пенсійного фонду – після сьогоднішнього вебінару і ваших обґрунтувань спимо спокійно. Отримала вичерпні відповіді на свої запитання».

Якщо бажаєте отримати  детальні відповіді на ці та багато інших запитань, переглянте відеозапис семінару у нашому сюжеті:  https://www.youtube.com/watch?v=xX5hWgBISeA 

Слідкувати за оновленням та перебігом проєкту можна на сторінках у соціальних мережах:

Facebook
Instagram
Youtube

Telegram-каналі 

та на сайті: https://osbb-ok.org.ua/.

Посилання на презентацію 752.92 KB

@admin
@admin
+1721
Рейтинг
303
постів
95
2
0
Рейтинг посту: +6
Поширити
Коментарі
Коментарі: 0