Як співвласники можуть разом вплинути на умови проживання?

Дата публікації: 17.02.2022

Для цього треба взяти у свої руки управління власним будинком. Іншого варіанту немає. Ніхто за них не зробить це важливе домашнє завдання.

Що ж для цього потрібно? Зовсім небагато – обрати одну з трьох форм управління, передбачених Законом «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку»: 1) самостійне управління багатоквартирним будинком, без створення ОСББ та без залучення управителя; 2) створення ОСББ як юридичної особи; 3) залучення управителя, якого співвласники обирають самостійно.

Для того, щоб співвласники змогли обрати для себе оптимальну форму управління, вони насамперед повинні бути зацікавлені в покращенні своїх житлових умов, зокрема, в доброму стані будинку, прозорих розрахунках тощо.

Саме тому, перший крок – це ініціювання та проведення  зборів усіх  власників квартир і нежитлових приміщень та спільне обговорення можливих форм управління.

Другий крок – власне вибір оптимальної форми управління із запропонованих трьох. Це рішення приймається голосуванням співвласників.

Перша форма управління. Самостійне управління будинком здійснюється через збори співвласників, без створення юридичної особи та без залучення управителя. Така форма управління підходить більше для малоквартирних будинків. З практичного досвіду, мова йде про будинки не більш як на три десятки квартир.

Співвласники будинку самостійно і безпосередньо вирішують всі - і дрібні, і великі - питання життя будинку.  Перевага - відносна простота роботи. Але щоразу необхідно збиратися на збори для вирішення кожного конкретного питання, адже будь-який постійно діючий орган, як-от правління в ОСББ, тут відсутній.

Друга форма – створення юридичної особи – ОСББ, як  інструменту спільної реалізації та захисту співвласниками їхніх спільних інтересів.

Процес створення ОСББ починається з формування ініціативної групи, мінімум з трьох власників житлових або нежитлових приміщень. Вона бере на себе підготовчу роботу по створенню ОСББ.

Після створення ОСББ співвласники самостійно визначають:

  • розмір внесків та перелік робіт;
  • обсяги проведення поточного і капітального ремонтів,
  • реконструкції, реставрації, технічного переоснащення спільного майна будинку та визначення підрядників для виконання таких робіт,
  • порядок користування спільним майном та інші питання.

Співвласники також обирають постійно діючі правління і ревізійну комісію. Правління відповідає за повсякденне життя будинку, а ревізійна комісія його контролює. В будь-який момент ці органи можна переобрати, скликавши загальні збори.

Рішення в ОСББ приймаються або більшістю голосів, понад 50%, або понад 2/3, якщо йдеться про фінансові питання. І якщо більшість приймає рішення, воно є обов’язковим для всіх співвласників. Навіть для тих, хто це рішення не підтримав.

При створенні в будинку ОСББ існує можливість брати участь в державних та місцевих програмах співфінансування енергоефективних проектів.

ОСББ також може залучати професійних підрядників  до утримання й ремонту будинку та прибудинкової території.

Третя форма управління багатоквартирним будинком – управитель. Це може бути як фізична особа-підприємець, так і юридична особа – суб’єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує утримання будинку та прибудинкової території.

Ініціатива щодо залучення управителя до управління будинком приймається рішенням співвласників на зборах співвласників (якщо ОСББ в будинку не створено) або загальних зборах ОСББ (якщо в будинку є ОСББ). Для цього необхідно:

  • ініціювати в установленому порядку збори співвласників або загальні збори. Це робить ініціативна група з щонайменше трьох співвласників, або, у випадку ОСББ, правління;
  • провести роз'яснювальну роботу серед співвласників свого будинку, щодо обрання форми управління будинком;
  • завчасно повідомити співвласникам про дату, час і місце проведення зборів.
  • на зборах прийняти рішення про обрання управителя та про істотні умови договору з ним, зокрема, перелік послуг, ціну тощо;
  • у разі прийняття зборами рішення про обрання управителя, укласти договір з управителем.

Цей договір укладається та підписується від імені всіх співвласників особою (чи особами), уповноваженою зборами. Вартість послуг управителя  визначається за згодою сторін і викладається в кошторисі, який є додатком до договору.

Взяти відповідальність за управління власного багатоквартирного будинку – означає зробити проживання в ньому комфортнішим. А все тому, що сплачені кошти будуть ефективно використані.
Практика показує, де згуртовані співвласники, у тому будинку і живеться краще.

@admin
@admin
+1837
Рейтинг
347
постів
546
0
0
Рейтинг посту: +2
Поширити
Коментарі
Коментарі: 1
В нашому будинку багато самозахвачених мешканцями та побудованих на спільній території приміщень(кладовки, тамбури) Як цивілізовано вирішити питання сплати за їх використання на потреби ОСББ?
0
0
329 днів тому