Запровадження і збір внесків в ОСББ: обговорення та підсумки пройденого
31 січня 2023 року для представників ОСББ та місцевих громадських організацій у рамках проєкту «Добрі сусіди – одна країна» відбувся підсумковий вебінар, під час якого учасники вчетверте розглянули запровадження і збору внесків в ОСББ та обговорили нагальні питання їх сплати.
Дмитро Левицький, старший спеціаліст з адвокації ОСББ, узагальнив пройдені раніше теми, наголосив: «Є принципові моменти у цьому питанні. Належна сплата внесків починається із вдалого їхнього запровадження. Бажання платити формується через відчуття довіри і причетності - відкритість і прозорість роботи правління, зокрема. А також важливий страх покарання – невідворотне примусове стягнення боргу з інфляційними втратами та судовими витратами». Учасники дізналися про стандартний пакет затверджених на загальних зборах фінансових рішень: кошторис, перелік, розмір і порядок сплати внесків.
Спікер нагадав про загальні засади запровадження, сплати та обліку внесків в ОСББ, юридичні аспекти збору платежів, організаційні та соціально-психологічні прийоми роботи з різними категоріями «неплатників». Детально розібрали поширенi міфи і судовi практики щодо внесків в ОСББ.
А на завершення заходу провели сесію, під час якої присутні змогли поставити запитання і отримати на них експертні відповіді. Пані Анастасія з м. Новомосковськ поцікавилася: «Скажіть, будь ласка, якщо складові кошторису не змінюються, чи можна не затверджувати його щороку?» Вікторія Погорєлова, старша спеціалістка з питань розвитку ОСББ, відповіла, що підготовка, проведення загальних зборів і час після них – це і є частина процесу збору платежів. Можна затвердити кошторис із примітками, що він буде діяти і в наступному році. А щоб отримати більш розгорнуту відповідь на це запитання, варто переглянути відеозапис вебінару «Логіка обліку та звітності в ОСББ. Частина 2. Цільові фонди та кошторис». А учасниця Любов з м. Чугуїв прокоментувала: «Дуже рада, що розвіяли міф про додаткові нарахування до боргів. Тепер знаю, як відповідати співвласникам, як реагувати на їхні «зачіпки». Пані Оксана з м. Київ запитала: «А якщо нежитлове приміщення – це «колясочна», то їм також можна не рахувати вивіз сміття у розмірі внеску, як, наприклад, «комерції», у яких свій договір на вивезення відходів?» Пан Дмитро відповів, що таке приміщення не може бути нежитловим. Кожен самостійно оцінює свої ризики і вирішує, можна нараховувати чи не нараховувати, юрист не може і не має права на таке запитання відповідати. Спікер порадив не відступати від принципу рівності.
Якщо бажаєте отримати детальні відповіді на ці та багато інших запитань, переглянте відеозапис семінару
***
Посилання на презентацію 439.1 KB
постів