Механiзми налагодження ефективної комунікації ОСББ з місцевими органами державної влади під час війни
13 вересня в рамках проєкту «Добрі сусіди – одна країна» відбувся онлайн-семінар «Ефективна комунікація з органами місцевого самоврядування та місцевими органами державної влади в умовах воєнного стану», де експерти ініціативи поділилися інструментами та механізмами ефективної комунікації з учасниками.
Юлія Свєженцева, старша спеціалістка з питань залучення громадськості проєкту «Добрі сусіди – одна країна», розповiла, що таке ефективна комунікація, яка її мета, окреслила комунікативні бар’єри, важливiсть зворотнього зв’язку, зовнішні та внутрішні комунікації, а також їхні «золоті» правила. Та запитала, скільки часу учасники приділяють комунікаціям, і чи є проблеми в цій сфері. Майже всі відповіли одноголосно, що часу приділяється багато і проблем вистачає. Пані Олена з м. Бахмут поділилася: «40% часу займають зовнішні комунікації, 60% – внутрішні, але зовнішні – складніші, зі співвласниками можна знайти спільну мову, хоча теж нелегко».
Володимир Гуцул, спеціаліст з мультимедіа, презентував аспекти правової грамотностi та її ролi у підвищенні ефективності комунікації з органами влади. Він розкрив тонкощі комунікації з ОМС та військовими адміністраціями за допомогою звернень та через ефективне поєднання інтернет-запитів та письмових звернень, а також поділився власним досвідом. Пані Ірина з Первомайська поділилася: «Я посадова особа. Маю свій власний приклад: усі звернення та пропозиції направляються на міського голову, а потім він вже адресує своєю резолюцією виключно виконавцю!»
Поговорили про участь у заходах, зустрічах та нарадах, залучення ЗМІ – «четвертої влади» – до висвітлення питань, які турбують. Слухачі дізналися, як використовувати соціальні мережі для налагодження ефективної комунікації, як можуть стати у пригоді асоціації ОСББ чи ЖБК, громадські ради голів правління, та як перетворити їх в один з найбільш ефективних механізмів комунікації. Говорили про те, як стати ініціатором вирішення питань, які стосуються як безпосередньо зацікавлених осіб, так і їхніх сусідів, та усіх мешканців міста, i, звісно, про волонтерство – як допомогти внутрiшньо перемiщеним особам та соціально незахищеним категоріям населення.
Говорили i про те, як комунікувати із проблемними мешканцями, які хочуть жити за чужий кошт. Юлія Свєженцева дала декілька рекомендацій: «Варто побудувати такі правила, норми, культуру в будинку, коли така поведінка є неприйнятною, натомість є рамка, фрейм – платити і крапка. Потрібно завжди підтримувати контакти з неплатниками, не обривати з ними зв'язок. Слідкувати за їхніми особистими профілями в соціальних мережах, наприклад, і доводити, що у них є гроші на відпочинок, ремонт і т. п., знайдуться тоді і для сплати послуг в ОСББ. Тут, звісно, треба підходити індивідуально до кожного. Але це досить складне питання, і ми організуємо окремий вебінар для його обговорення».
постів