Як набути вміння ефективного спілкування: слухати і чути один одного
26 січня для представників ОСББ та місцевих громадських організацій у рамках проєкту «Добрі сусіди – одна країна» відбувся вебінар про вміння продуктивно спілкуватися, налагоджувати дiалог, слухати і чути один одного.
Кадрія Сафіуліна, старша спеціалістка з питань залучення громадськості, обговорила з учасниками надважливий компонент техніки ефективного спілкування ─ вміння слухати один одного.
Учасники дізналися, в чому різниця між поняттями «слухати» та «чути». Спікерка зауважила, що слухання є активним процесом, і щоб вислухати, нам треба «заплатити» за це власною увагою. Численні експерименти доводять, що кожен з нас сприймає лише близько 25% від почутого. Це пов’язане з низкою причин, зокрема із трансформацією повідомлення під час його життя. На якомусь етапі інформація від відправника втрачається, на якомусь – додається чи спотворюється, і в результаті можна отримати з мухи слона. Погано слухаємо ми й тому, що на нас обрушується великий обсяг мовлення, а свої проблеми для нас є більш важливими, ніж розповідь комунікативного партнера. І третя причина – ми говоримо повільніше, ніж думаємо. І слухач заповнює проміжки слухання думками про своє.
Учасники також ознайомилися з типологією поганих слухачів, отримали поради щодо поліпшення навичок слухання через управління власною увагою та емоціями.
Пані Кадрія відмітила, що є рівні слухання, які вимагають від слухача високих енерговитрат – це слухання, щоб проаналізувати та оцінити сказане, та слухання, щоб допомогти іншим.
Спiлерка звернула увагу учасників на важливість зворотного зв’язку при спілкуванні, розглянула його види - оціночний та безоціночний, та навела приклади їхнього застосування під час слухання. Поговорили про стилі слухання: нерефлексивне - вміння уважно мовчати, рефлексивне, або активне, та емпатичне - щоб допомогти іншим, яке вимагає значних витрат енергії. Спікерка надала учасникам поради для підвищення ефективності спілкування. Учасники також пройшли тест, за допомогою якого кожен зміг дізнатися, наскільки в нього розвинуте вміння слухати.
Пані Ірина з м. Харкова говорить: «В моїй роботі часто доводиться вислуховувати людей. Дуже сподобався тест на з’ясування вміння слухати. Результати для мене виявилися досить позитивними – я непоганий слухач, але для вдосконалення немає меж». Пані Надія з м. Запоріжжя, прокоментувала: «Тема актуальна завжди, бо стосунки людей неперервні. У нашій роботі слухати ─ це дуже важливе вміння. Цьому треба вчитися постійно». А пан Андрій з м. Одеси поділився: «Хотів би мати такий тест, щоб протестувати своїх колег на вміння слухати. І ще дуже важлива тема, яку, сподіваюся, ви розкриєте під час наступних вебінарів – як поводити себе з людьми, котрі зазнали важких психологічних травм унаслідок війни. Це дуже допомогло би в роботі».
*****
Ініціатива «Добрі сусіди – одна країна» — це півторарічний проєкт, направлений на розвиток культури добросусідства та громадянської активності через популяризацію інституту ОСББ. Проєкт виконується Всеукраїнською благодійною організацією «Інститут місцевого розвитку».
Слідкувати за оновленням та перебігом проєкту можна на сторінках у соціальних мережах:
та на сайті: https://osbb-ok.org.ua/.
постів